Äntligen! och hoppashoppashoppas

Äntligen september! Jag har hört att september brukar vara väldigt fint och varmt här i London och mycket riktigt, det har regnat och varit grått i ca två veckor men idag har solen skinit! Jag märker direkt att jag blir på mycket bättre humör, tänk att vi är så väderberoende?!

Och mer äntligen; Äntligen helg! Äntligen ska jag flytta till mitt eget ställe! Eller inte riktigt än, men på söndag. Det blev det stället som jag nämnt förut. En lägenhet tio minuter härifrån, delad med två andra, en kvinna och en man, 25 och 27 år. Men jag har ett eget, relativt stort rum, med dubbelsäng. Tror och hoppas att det blir superbra, men är ändå lite nervös förstås. Jag känner ju inte de här människorna alls. Ifall att det skulle gå åt h*vete så går det ju i alla fall att byta igen, det är inte värre än så. Nåt som är ännu mer äntligen eller åtminstone ännu roligare är att Simone ska flytta hit om drygt en vecka. Hon ska bo hos mig en-två veckor medan hon letar jobb och boende, och jag hoppashoppashoppas att hon hittar nåt för det vore så fint att ha henne här hela hösten!

Hur som helst, veckan har flytit på bra. Barnens mormor är här så hon har gjort saker med Lukas och jag har fått lite ensam tid med Siri igen. Det var länge sen nu och väldigt skönt. Vi har varit på singtime på biblioteket och tagit en fika på Costa och Siri har varit hur lugn och snäll som helst. Jag märker verkligen att båda barnen är lugnare när de är själva med mig och slipper dela på uppmärksamheten.

Nu ska jag gå ner och fixa lite sallad till middagen, jag har gjort ratatouille och är jätte hungrig!
xxx

Kommentarer
Postat av: Paula

Och jag längtar efter att få träffa dig! Tack för att du uppdaterar sidan - det är kul att läsa om vad du gör!

Puss,

mamman

2011-09-01 @ 21:19:02
Postat av: Louise

Vad skönt att det ordnar sig med boende och allt vad det är! Jag var lite bekymrad där för din skull, ett tag. Men jag tror att det kommer gå bra, och som du säger, skulle det inte göra det så finns det annat :)



Ta hand om dig, raring! PUSS! <3

2011-09-03 @ 11:33:23
URL: http://louieouie.blogg.se/
Postat av: Paula

Jag vill veta mer! Hur går det med flyttandet? Vad händer?

Undrar

Mamman

2011-09-04 @ 02:26:19
Postat av: Paula

Vi sitter här Anna, Evy, Lennart och jag efter genomgånget 500-spel (som Anna påpekar att hon vann) och undrar hur du har det! (Lennart läser upp allt han hittar om dina uppdateringar på Facebook, men vi vill veta mer.) De undrar mycket över face painting-kursen...

2011-09-04 @ 02:32:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0