Basilusker och Astrid Lindgren filmer

Idag har jag jobbat trots gårdagens sjukdom. Jag kände mig tillräckligt pigg så jag lätt föräldrarna ta beslutet på grund av smittorisken och de var inte så oroade av det. Mot slutet av dagen visade det sig dessutom att de troligen redan råkat ut för samma basilusk som mig för det brukar ju inte smitta över en dag direkt. Jag märkte redan från början att Siri inte riktigt var sig själv, ganska gnällig och trött, så på eftermiddagen tog jag hennes temp och det visade sig att hon hade feber. Även Lukas segade ihop framåt middagen och åt knappt nånting trots att det var hans favorit. Så imorn så kanske jag sitter med två små stackars sjuklingar. Då ska jag dessutom köra heldag eftersom föräldrarna ska ut på kvällen, så de är inte hemma förrän vid 10 tiden, förutsatt att barnen inte är jätte dåliga förstås. Men det går nog bra i alla fall, det är bara att ta det lugnt. Bara idag har vi hunnit med två astrid lindgren filmer och då har vi ändå gjort annat som parklek, lego, sångböcker och trädgårdslekar mellan dem. Så imorgon får det väl bara bli astrid lindgren filmer, det är ändå ganska mysigt, Barna i bullerbyn är nog mest nostalgi hittills!

Nu på kvällen har jag och Sarah haft lite chillkväll, bakat kladdkaka och kollat på Ugly Betty, väldigt mysigt. Och på torsdag kommer Helen och Erika hit, jag längtar så! Det var allt för nu, för nu måste jag sova.

xxx

Kommentarer
Postat av: mormor

Så bra att du blivit bättre från magåkomman. Är det meningen att du ska lära barnen svenska ???

Livliga Lukas och lugna Siri verkar lite som Jens och Paula när de var små.

Fast nu kanske det är lite mera tvärtom när det gäller vem som är lugn och vem som är livlig. Jag fick springa efter Jens hela dagarna när han var liten, han klättrade över staket, på bokhyllor, lånade vuxna grannars cyklar och var full av nyfikenhet inför allt spännande som livet erbjuder. Paula tog det mera lugnt och såg sig omkring på ett mer filosoferande vis.

Kram mormor

2011-04-05 @ 18:34:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0