...efter varandra...

Nu har onsdag och torsdag också passerat, det är galet vad fort dagarna går. Imorgon är det redan fredag, dock ska jag ändå jobba eftersom Nathalie vill få lite extra jobb gjort innan semestern och eftersom jag är ledig hela nästa vecka så känns det helt lugnt.

Igår hände inte så mycket, vi var på tennisen, lekte lite i parkleken och byggde en koja uppe i Lukas rum. Idag var städerskan där på förmiddagen, min plan var att gå till parkleken så hon kunde städa i lugn och ro men Lukas ville absolut stanna och hjälpa till med städningen istället. Så eftersom hon inte tyckte att det var jobbigt så blev det så. I förra veckan hjälpte han en brevbärare dela ut post också så han har redan fått testa på flera yrken, jag tror att han tyckte om båda. Efter lunch gick vi till Lukas tennis och sen följde vi med Olivia (klasskompisen) hem till dem på en playdate. Hon har en lillebror som är ett år äldre än Siri så det är lite för stora skillnad för att de ska leka men han är väldigt gullig mot Siri och vill gärna ta hand om henne. Deras mamma är också väldigt snäll, jag tror att jag skrivit om henne förut, hon ger mig massa beröm för att hon tycker att jag är mycket bättre än den förra nannyn. Idag frågade hon också om jag skulle vilja vara barnvakt åt dem någon gång, vilket jag gärna skulle vara. Tycker ju om att barnvakta och barnen är väldigt söta. Dessutom har de ett jätte fint och mysigt hus, väldigt stort med både gästrum och lekrum, plus en stor trädgård, jag blev lite smått förälskad. Ungefär som när jag och Helen kom till Pasternacks hus i USA. Vi var där i ungefär två timmar och sen fick jag mer eller mindre dra Lukas ut ur huset så vi kunde gå hem och fixa middag. Nu ska jag och Sarah se på film och ha lite trevligt, trots att vi bor tillsammans så träffas vi väldigt sällan, så vi passar på att umgås när våra schema fungerar.

xxx



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0