Okyckling och Terrible Two's

Nu jäklar ska jag bli bättre på att uppdatera min blogg, andra dagen i rad nu. Idag har varit bra, vi har varit i Wandsworth park på förmiddagen, one a clock club på eftermiddagen, ätit potatissallad och kyckling/okyckling till middag och kramats mycket. Varken Lukas eller Siri har varit ovanligt besvärliga. Jag kanske inte nämnt det tidigare men Siri har efter sommarsemestern kommit in i Terrible Two's (alltså trotsålder på svenska, men jag tycker bättre om den engelska versionen). Så många dagar har det känts det lite som att hon och Lukas turas om att vara jättejobbiga och lite för mycket. För ett par veckor sen skrek Siri i en halvtimma (bokstavligt talat), nere vid bussarna och vägrade sitta i vagnen hur mycket jag än försökte. Hon ville absolut gå själv vilket vore okej om vi inte stod precis vid vägen och skulle ta bussen till parken. När jag tillslut bestämde mig för att bära henne (samtidigt som jag drog vagnen och hade en kaffe i handen) så att vi skulle komma iväg nån gång så försökte hon kasta sig ur min famn precis när vi korsade vägen. Men, som sagt, idag har det varit bra!

Förresten, jag behöver lite sista minuten tips. Nathalie fyller år på onsdag, och jag tänkte försöka köpa en present imorgon, några ideér?

xxx


"Bubbles" som Siri säger med världens sötaste röst. Jag tog med mig såpbubblor till parken häromdagen, barnen älskar det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0