Oxfordstreetkaos, dumplingsoup och Whitehouse

Jag sitter och pratar med mamma och pappa, eller pratar och pratar, vi är ganska bra på att bara sitta tysta vid våra datorer också. Men det är skönt i alla fall, som om jag vore hemma. Jag kan ju börja med att berätta att det är bankholiday här imorgon, så jag är ledig då också, jätteskönt med en extra dag! Speciellt eftersom jag jobbade i fredags på förmiddagen. På Eftermiddagen åkte jag och Therese in till kaoset på Oxford street, men vi lyckades hålla oss borta från det värsta. Vi hade två mål: Scandinavian kitchen för proviantering och Forever21 som precis öppnat och bara på londons värsta shoppinggata så att jag måste åka dit.

Igår träffade jag Pia på Kings road som är southwest bästa shoppinggata (enligt Nathalie) för att köpa nåt kul till Josefina som fyllde år. Vi åt dumplingsoups på EAT, som är vår nya favorit. Sen gick vi runt på en marknad där jag köpte macaroons till Josefina, tittade i lite affärer och avslutade med yoghurtglass på SNOG. När jag kom hem gjorde jag mig iordning, slängde i mig lite middag och åkte bort till Wimbledon och Josefina. Vi åt svensk jordgubbstårta, lösviktsgodis och drack vin. Senare på kvällen åkte vi bort till Clapham för utgång på Whitehouse. Efter det sov jag hos Therese för att slippa väcka barnens mormor som är här och sover på soffan.

Idag har jag tagit det väldigt lugnt, i princip inte gjort någonting. Jag och Therese sov väldigt länge och hängde sen kvar hos henne framåt emot eftermiddagen då vi bestämde oss för att gå och käka lunch. Sen var det en väldigt viktig match som Therese absolut ville se så vi gick till en pub och såg första halvleken av Manchester United och Arsenal. Jag var ungefär den enda där som drack kaffe, alla andra drack öl. Sen var det redan dags att åka tillbaka till familjen för att hinna med familjemiddagen. Och nu sitter jag som sagt här och skypar, fast nu har jag Helen på tråden istället för päronen.

xxx


Födelsedagsbarnet!


Och födelsedagsfirarmänniskorna.


Det blir mörkt när man fotar ute utan blixt. Linnéa och Ebba är det i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0