Choklad, brysselkål och hemligheter

Lite sen helguppdatering den här gången, dessutom med ovanligt få foton. Men bättre än inget ändå.

Fredag:
Eftersom jag fått ledigt en eftermiddag för några veckor sen så jobbade jag fredag förmiddag. Efter lunch tog Nathalie över barnen och jag gick ner till gymmet lite kort, var egentligen alldeles för seg för att gå dit. På kvällen kom Pia hit, vi fixade lite mat och åkte sedan till Streatham för att se New Year's Eve, mysig film!


Lördag:
Jag tog det jätte lugnt på morgonen, fixade med lite hemligheter och "skype-bakade" med släkten. Framåt lunch åkte jag in till Waterloo. Där sprang det runt massa tomtenissar så i väntan på Pia, Alena, Sanni och Karolin så tittade jag på dem och funderade på vad fasiken de gjorde där. När vännerna tillslut kom åt vi lite lunch på EAT (alltid samma goda soppa) och gick den på chokladfestivalen som vi hade åkt dit för. Det var massa marknadsstånd och provsmak på minst hälften av dem. Tur att det var mest mörk choklad, annars hade det blivit för sött. När vi trängt oss förbi alla stånden var vi allihopa stelfrusna men ändå nöjda. Medan de andra bestämde sig för att åka hem så hoppade jag på tunnelbanan (för att värma mig lite) och åkte till Seven Dials. Där fixade jag ännu fler hemligheter och promenerade sedan ner längst Covent garden och Strand och sen över bron tillbaka till Waterloo för att ta tåget. Fotot är taget från bron, utsikten där att jag alltid måste stanna och ta minst ett foto. Senare på kvällen mötte jag upp Josefina i Clapham Common för några drinkar.


Söndag:
Kvart i tio ringde alarmet och halv tolv var jag vid Oxford Circus för att möta Karolin. Både Oxford Street och Regents street var avstängt för trafik under hela helgen på grund av julshoppingen, så det var på något underligt sätt tomt men samtidigt proppat med folk. Hur som helst så var vi inte där för att shoppa utan för att äta brunch på Joe and The Juice. Därefter tog vi tunnelbanan till Liverpool Street och promenerade bort till...


...Colombia Road Flowers Market som nu är del av min ideal söndag i London. Vi tittade på blommorna, tittade i affärerna, lyssnade på flera gatumusikanter och kom fram till att det var just precis där och då som vi njöt allra mest av London.


I jakt på en bankomat gick vi först förbi en hel hög med brysselkål. Jag hade helt ärligt inte en aning om att det är så här dem växer. Sen gick vi förbi...


...ett shoppingcentre gjort av boxar som jag aldrig tidigare sett. Ganska häftigt var det. När vi fått tag på lite kontanter gick vi till Brick Lane och åt massor av god mat och fyndade mer hemligheter.


På kvällen hade jag adventsmys och fixade ännu lite mer med mina hemligheter. Och sen var helgen huxflux slut. Hur var eran helg?

xxx

Kommentarer
Postat av: Paula

Min helg hade också bakning och dessutom veganskt julbord med typ 100 andra. Och nu ska mormor och jag till Judiska muséet för att titta på en utställning om släkten, som jag tänkte ta med dig på senare om den är bra. Men först ska jag springa en runda. Blir inte du pigg av att träna?

puss från

mamman

2011-12-14 @ 08:50:29
Postat av: Karolin

vad fin adventsljusstaken blev:)

2011-12-18 @ 12:14:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0