Harry Potter och världspremiären

Igår var det världspremiär för sista Harry Potter filmen och nördar som vi är så var såklart jag och Amelie på plats på Trafalquar Square för att se hela spektaklet.



Vi ställde oss vid röda mattan för att se stjärnorna när de anlände.


Jag gapade av chock och Amelie skrek som en galning när vi fick se skådespelarna.


Helt ärligt, gick ni på den? Folk hade campat sen förra torsdagen för att få vara med om premiären, och vi kom tio minuter innan allt började. Men vi såg i alla fall en storbildsskärm på en storbildsskärm på en storbildsskärm och röda mattan på storbildsskärmen.


De som inte hade campat i flera dagar fyllde hela gatorna utanför Trafalquar square. (De som hade campat hade fått tag på band och var inne på Trafalquar Square)


Trots att det bara var på en storbildsskärm så kändes det ganska speciellt när Helena Boham Carter anlände. Hon verkar vara en sådan härlig person och är verkligen en otrolig skådespelare.


Ännu häftigare var det när både Daniel Radcliff och JK Rowling var på scenen. Lagom tills dess lyckades jag dessutom ta mig upp på en liten mur och kunde därför förstå att dem små pyttemänniskorna precis under skärmen faktiskt var dem som visades på skärmen.


Hur nördigt och galet det än kan verka så är jag otroligt nöjd med att ha varit på plats när sista premiären var. Jag campade inte i flera dagar, fick inga autografer, kunde knappt se skådespelarna, men jag kände stämningen och jag fick vara med om slutet av något som jag följt sen 10 års ålder.


xxx

Kommentarer
Postat av: Louise

Är så där nördigt avis ;)

2011-07-09 @ 11:11:01
URL: http://louieouie.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åh, ser helt fantastiskt ut. Påminner mig om när jag stod där och kollade på bröllopet ! Och saknar er godingar <3

2011-07-10 @ 11:12:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0