Marknader, marknader och lite post

Vet ni vad? Hitills har alla helger jag haft här varit helt underbara. Och den här var inte något undantag. Eftersom jag jobbade i fredags så var jag rätt trött när jag kom hem vid sjutiden, därför körde vi på en filmkväll här. Sarah, Michaela, Amelie och Josefin skulle ändå sova över och sen kom Amanda från southfields så vi blev ett ganska stort gäng. Vi såg Step Up 2, bra dans men uselt skådespeleri.

På lördagen åkte vi till Camden Market som verkligen var hur mysigt som helst, jag fullkomligt älskade det. Tror att det blir många helger där framöver. Vi promenerade runt bland alla stånd och gator med häftiga hus, åt god mat och stod i solen och lyssna på en snubbe som spelade reagge. På kvällen gjorde vi oss iordning och åkte in till stan för att gå till ett ställe som heter Boujis men där visade det sig att man var tvungen att ha högklackat för att komma in. Eller åtminstone tyckte vakten att våra skor var "too casuall". Lite smålöjligt tyckte jag, men och andra sidan tror jag inte att det varit så roligt om vi hade kommit in med tanke på att det var så viktigt med utseendet. Så istället åkte vi till piccadilly circus och gick till en klubb där som stängde vid ett och då kände vi att det fick räcka för kvällen. Trots det var vi inte hemma förrän vid halv fyra, så det blev väldigt sent.


Josefin och Michaela på en solig London Bridge


Camden Market med vegoställen, reggaemusiker och solsken, love it!


Amelie och Sarah på Camden Market

Idag åkte jag och Amelie in för att se om det fanns några biljetter kvar till Lejonkungen. Hon hade redan en biljett och jag ville gärna gå med henne. Tyvärr så var det bara ett ställe som hade biljetter kvar och då för 70 pund (ca 750 kronor) vilket var alldeles för dyrt. Så istället för att följa med henne så åkte jag till Liverpool street och mötte upp Sarah och Michaela på Brick Lane. Plötsligt när jag var på väg från tunnelbanan så insåg jag att jag varit där förut, nämligen när vi var i London med skolan för några år sen. Det var väldigt kul att äntligen känna igen mig någonstans, jag har insett att jag har ingen aning om vilka ställen vi var på med skolan så det lär ju komma fler sådana tillfällen. Hur som helst, Brick Lane är också ett område med massa olika små marknader som var väldigt härligt. Mycket alternativt folk vilket ju alltid är kul. Jag köpte en jätte god och jätte stor crepé med nutella som gjorde mig proppmätt och libanesisk mat att ta med hem. När det närmar sig stängningsdags så sänker de priset så jag fick en hel middag för ca 30 kronor, inte illa. Jag köpte också en present till Anna, men vad det är tänker jag inte skriva ifall att hon mot förmodan läser här.


Street Art i Brick Lane

Förresten har det kommit massor av små brev och presenter till mig nu, jag blir så glad varje gång posten kommer och det är något till mig! I fredags när jag lyfte upp posten så började det plötsligt låta från högen, ganska snart insåg jag att det var ett brev till mig som sjöng "Ja må du leva", väldigt spännande! Jag har inte öppnat nåt av breven än eftersom jag tror att det är till en speciell dag, så jag får väl hålla mig till onsdag helt enkelt. Men tack så hemskt mycket i alla fall, jag blir så otroligt glad när jag får post!

Massor av kramar till er därhemma. xxx

Kommentarer
Postat av: Farmor

Ajabajja om du öppnar något före onsdag.

Fler kramar

2011-03-20 @ 23:34:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0