Halva sjukdomar och hela veckor

Halva jag är sjuk idag. Låter kanske lite konstigt men det är verkligen så. När jag sväljer så gör det ont i den högra sidan av halsen och så känner jag också ett litet tryck i det högra örat. Å andra sidan är jag snuvig i hela näsan och får lite då och då ont i hela huvudet. Trots det så känner jag mig ganska pigg, tror nog att jag ska kunna jobba imorgon. För säkerhets skull så sitter jag ändå och kurerar mig med varmt ingefära-citron-honungs vatten, vilket är bland det äckligaste jag vet. Men hjälper det så är det värt det, imorgon börjar ju nämligen min kurs också, det ska bli riktigt spännande att se vad det är för människor som hittat till en kvällskurs i drama ute i Wandsworth.

Jag har haft en riktigt skön vecka och helg, om man bortser från förkylningen som började krypa sig på i onsdags vill säga. Den här veckan var första gången på riktigt länge som jag jobbade heltid, d.v.s. fyra dagar. Innan dess har det varit påskledigt och påskhelg och prinsbröllop och sånt. I måndags trodde jag att jag skulle vara dödstrött eftersom jag fått så lite sömn men det gick riktigt bra i alla fall. På förmiddagen busade och lekte jag med Siri i parken. På eftermiddagen tog Nathalie Siri till läkaren så jag fick lite egentid med Lukas vilket var väldigt mysigt. Vi köpte glass och spelade fotboll. På kvällen hälsade jag och Sarah på Amanda, vi drack te och pratade om allt möjligt. På tisdagen träffade jag en trevlig mamma i parkleken och sen var det sångstund. På kvällen åkte jag och Amanda till Wimbledon och träffade Therese och Denise som också är au pairer. Onsdagen kommer jag inte alls ihåg vad som hände, jag jobbade och gick hem. I torsdags var jag med Siri på playgroupen, börjar tycka att det är riktigt mysigt att gå dit. Hade en lugn kväll eftersom jag kände mig lite risig, skypade med massa fina hemma.


Amanda, Therese och Denise

I fredags åkte jag in till Notting Hill och träffade Michaela. Vi gick och fikade på ett gulligt lite café och promenerade bort till High Street Kensington. Där finns nämligen en av få Whole foods här i London och jag har tänkt ungfär sen jag kom hit att jag ska åka dit och storhandla. Jag blev ungefär som ett barn i en godisaffär när jag kom dit. Det måste väl ändå ge lite vuxenpoäng? På kvällen kom Amanda hit, vi köpte indiskt och tittade på "Four weddings and a funeral" och "Footlose", två riktiga klassiker.


Michaela på Charlie's i Notting Hill


Kensington gardens (?)

lördagen träffade jag en tjej som heter Emmy, som precis har flyttat hit. Vi tog en fika och gick på en liten shoppingrunda i Covent garden. Jag köpte en långklänning och ett par Keds, båda länge sen planerade inköp. När vi skiljdes åt gick jag upp till Totally Swedish för att köpa lingonsylt. Gick därifrån med lingonsylt, mannagryn, grovt bröd, Ballerina kakor, oatly grädde och lite lösviktsgodis. Mycket pengar har hamnat på mat den här helgen. Efter ett tag kom Amanda och vi gick och åt middag på Monkey & Me, ett thaiställe med riktigt god mat. När vi ätit klart gick vi bort till Svenska kyrkan för att se Eurovision song contest på storbildsskärm. När poängen delades ut så klappade allihopa händerna så fort Saade fick minsta poäng. Kändes lite surt när Azerbadijan, som enligt mig var riktigt usla, vann. Men att komma trea får väl ändå ses som bra.


Amanda utanför Monkey & Me


Eurovision song contest!

Idag (söndag) har jag mest tagit det lugnt, vill ju vara frisk tills imorgon. Tog en liten promenad tidigare och mötte upp Josefina och hennes kompis Linnea, de ska båda två flytta till southfields snart. Vi tog en fika och jag visade de runt i området lite. Nu ska jag snart ner och laga middag och sen hoppas jag på att få tag på några därhemma.

xxx

Kommentarer
Postat av: Simpan

Åh krya på dig i massor! Gud vad kul med drama kursen, hoppas de finns lite snygga killar ;). Kan inte du slänga upp nån liten bild på långklänninge?! jag är GÖRnyfiken ;). Puss och tusen kramar!!!! <3

2011-05-15 @ 21:23:12
URL: http://http://saganomsimone.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0