Små röda bilar och åkattraktioner

Nu kommer äntligen helguppdateringen.

Lördag:

Det var så otroligt varmt, ca 28 grader, så vi nästan drogs mot vattnet när vi skulle ta oss in till stan. Gångvägen blev lite längre men betydligt svalare, genom Wandsworth park och över Putney Bridge, precis vid Themsen.


Väl på tunnelbanan bestämde vi oss för att åka till Hyde Park, men klantigt nog tog vid fel tunnelbana och hamnade på Gloucester road istället för High Street Kensington som var planen.


Men vi insåg ganska snart att det inte gjorde oss så mycket för längs vägen hittade vi massa fina hus och mysiga små gator.


Även om jag inte är något större fan av bilar så tycker jag nog att det är nåt speciellt med dem som är små och röda. Kanske för att dem gamla runda är så charmiga, eller kanske snarare för att det var en sådan jag lärde mig köra på.


Efter ett tag kom vi i alla fall till Hyde Park.


Där är ganska så vackert med massa stora träd som täcker himlen och ger lite skugga.


Dessutom kryllar det av ekorrar och även om jag och Sarah nästan blev attackerade av två så är dem ganska söta.

På kvällen åkte jag och Sarah in till stan och gick på en tjusig klubb där det krävdes högklackat och fina kläder, jag hade långklänning. Inte riktigt mitt sorts ställe, men jag hade kul i alla fall. Där blev det inga bilder för jag var upptagen med att dansa och ha det kul.

Söndag:

Samma sommarvärme och vi hoppade på tåget (med AC tack och lov) till Vauxhall. Där stod vi och väntade på Simone ett tag och åkte sedan till det traditionella söndags hängstället.


Vilket såklart är Brick Lane där de har jätte god mat och alldeles för mycket att välja på så det tar säkert en halvtimma innan alla har bestämt sig och handlat.


Det blev mexikanskt tillslut och vi satt i en liten park och åt och tittade på människor.


Sen gick vi vidare för att hinna se lite av marknaden, men innan dess passerade vi massor av fina streetart och Simone stannade och fotade allt och jag stannade och fotade Simone.


Jag inhandlade en Polaroid kamera på beställning från Erika och sen hoppade vi på en buss för att åka vidare. Vi satte oss längst fram och Simone tyckte att det var som att åka en åkattraktion på Gröna Lund.


Dock måste jag nog säga att utsikten är något bättre än på Gröna Lund, St Pauls är till exempel svårt att se därifrån.


Vi hoppade av vid Westminister så att Simone skulle få några foton av Big Ben och jag kunde inte låta bli att knäppa ett par bilder jag med.


Sen promenerade vi till St James Park för lite kortspel och picknick. Det hann bli lite mörkare än vi hade beräknat, men det hindrade inte oss.


På vägen hem passerade vi Big Ben igen och jag insåg att jag aldrig varit där i mörker förut, ganska häftigt ändå.

Måndag och tisdag:

Två kvällar i rad har jag nu åkt in till stan efter jobbet för middag med Sarah och Sofia respektive Simone. I måndags åt vi Thaimat i Notting Hill och igår åt vi Italienskt i South Kensington, väldigt mysigt.

Idag åkte Sarah hem till Sverige efter lite fika hos familjen. I och med att jag får nytt besök imorgon så har jag inte tänkt så mycket på att hon bara har en vecka här, dessutom så har hon ju bott här förut så då kändes det inte riktigt som att hon skulle åka igen. Men nu känns det ändå lite tomt här utan min roomie, som bokstavligt talat var just det den här vecka eftersom vi delade rum och till och med säng. Men det har i alla fall varit jätte mysigt att ha henne här och nu ser jag fram emot att ha farmor, farfar och Beata här hela helgen!

xxx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0