English grammar och Shakespeare's globe

Första helgmorgonen i nya lägenheten, jag har ätit frukost och tittat på skräptv, väldigt skönt. Men snart måste jag sätta fart för jag ska bort till South Thames College och anmäla mig till en kurs i höst. Har faktiskt bestämt mig för engelsk grammatik, jag har blivit lite sugen på att plugga igen och grammatik har ju alltid varit något jag behöver jobba lite extra med. Efter det ska jag bort till Waterloo för att möta Pia för vi ska gå och se Much ado about nothing på Shakespeares Globe. Vi har ståplats så det blir tre timmar stående, men det struntar jag i för jag är så glad över att det här blir av. Att se teater på the Globe är nänligen en annan sak som står på min To-do-in-london lista. Trror att det kan vara riktigt häftigt.

Det är också första helgen på evigheter som jag inte kommer träffa familjen, vilket Nathalie påpekade igår. Men i och för sig tänkte jag gå förbi där senare ikväll för att låna ett täcke och en handduk till Simone som kommer imorn, så det är ju inte riktigt sant. Ska bli så mysigt att ha Simone här och jag ska jobba som bara den på att hitta jobb och boende åt henne så att hon kan stanna ännu längre!

Nu ska jag hoppa in i duschen! xxx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0