En tidig morgon, rött vin och rosor

Nu i helgen har jag haft finbesök av Simone, eller hon är faktiskt fortfarande kvar, hon sitter på golvet bredvid mig och redigerar foton. Förhoppningsvis blir hon faktiskt kvar väldigt länge, fast inget är säkert än. Dock har hon redan varit på arbetsintervju på ett mysigt litet café här i Wandsworth town, inte illa med tanke på att hon bara varit här två dagar. Jag borde egentligen sova nu så jag låter bilderna berätta vad vi har gjort.

Lördag:

I lördags gick jag upp redan 06.15 för att möta Simone på St Pancras. 06.45 lämnade jag lägenheten och då gick solen precis upp. Tidigaste morgonen i London än så länge.


Vi tog tåget direkt tillbaka till mig och satte oss på närmaste café och åt frukost. Innan vi skulle gå lämnade Simone sitt CV och det är där hon nu varit på intervju.


Efter att ha lämnat väskorna tog vi tåget till Waterloo där det var Thames Festival.


Där fanns massa artister och såpbubbelblåsare.


Men mest fanns det massa stånd med fina saker att köpa


Med tanke på att vi båda gick upp så otroligt tidigt så avslutade vi kvällen ganska lugnt med middag på en av dem lokala restaurangerna och en öl på en lokal pub.

Söndag:

Pigga och utvilade tog vi bussen till Notting Hill för lunch på ett café med goda men dyra mackor.


Sen tog vi en ganska lång promenad ner till Hyde Park där de här söta solstolarna stod uppradade.Tyvärr var det lite för kallt och regnigt för att sola.


Simone tog kort på precis allt och alla och smygfotade förälskade par och små flickor på promenad.


Vi gick förbi Princess Diana's memorial som är en väldigt vacker fontän.


Simone skulle låtsas tappa mobilen i vattnet men trillade nästan i själv. Det kanske i och för sig inte gjort så stor skillnad med tanke på regnet som ständigt föll.


Fint var det i alla fall, och väldigt höstigt.


I slutet av Hyde Park är dem en rosenträdgård där vi fastnade ett långt tag och fotade alla rosor.


Jag hittade en blomma med blå stjälk och tyckte att den var lite roligare. Ingen aning om vad det är, men mormor borde veta?


När regnet blev värre tog vi bussen upp till Piccadilly och jag visade Simone runt i hela Soho medan vi letade efter en restaurang. Carnaby street är en av Londons mysigaste tycker jag, troligen eftersom det är en gågata.


Vi hamnade tillslut i China town på en Indisk restaurang, lite konstigt kan tyckas men vi var sugna på indiskt.



Imorn ska jag jobba igen, och Simone ska hänga med på ett hörn. På kvällen kanske vi ska gå på en psykologi föreläsning om det finns några platser kvar.

xxx

Kommentarer
Postat av: Helene

Åh vad jag önskade att jag var med er just nu! Hade ju varit guld att hoppa av plugget och dra till london!

2011-09-12 @ 14:05:49
URL: http://hemmahelene.blogspot.com/
Postat av: mormor

Kan vara en bolltistel eller nära släkting till den.

Kram mormor p.s. smörgåsen såg ju god ut

2011-09-13 @ 12:30:06
Postat av: Louise

Vad fint ni verkar ha det, trots regn och rusk! Jag kan tala om att här har det regnat åtminstone nån gång nästan varje dag i mer eller mindre mängd, sedan jag kom hit. Tror vi har sluppit regn helt en eller två dagar, haha.



Och som svar på din kommentar: Jag saknar dig med, fina du! Skypedejt snart kanske? :) <3

2011-09-14 @ 21:10:09
URL: http://louieouie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0