Onsdag, beslutsångest och det perfekta stället

Onsdag. Det känns som att veckan aldrig tar slut! Men nu är det bara en dag kvar och sen har jag åtminstone helg. Det har varit minst sagt långa och intensiva dagar och både härliga och jobbiga.

I måndags mötte jag och Siri upp Simone vid niotiden, när vi ändå lämnade Lukas vid skolan som ligger precis där jag bor. Vi gick och anmälde oss till en taster i psykologi, alltså typ en gratis testlektion. Sen gick vi bort till Wandsworth common, tog en fika, lekte i parkleken och gick runt och kollade på ankorna, hundarna och allt annat spännande. På eftermiddagen provjobbade Simone på det café som hon blev intevjuad på och jag och Siri hämtade Lukas på skolan. När jag berättade för honom att min kompis skulle komma och äta middag med oss så bokstavligen talat sprang han upp till huset och ville sedan vänta utanför tills hon kom. Världens socialaste och goaste kille. Både igår och idag har han sagt " I want Simone to come and have dinner with us". Båda barnen har tagit emot Simone med öppna armar vilket är väldigt skönt med tanke på att i alla fall Siri kan vara lite misstänktsam ibland. Lukas brukar ju älska alla och tycker nog att det bästa som finns är att träffa nya människor. På kvällen gick jag och Simone på psykologin, det var väldigt intressant men kändes inte riktigt som min grej.

Igår (tisdag) var jag och Siri på en fullproppad sångstund. Simone kom förbi ett tag först när Siri hade somnat och gick sedan hem till mig när vi gick för att hämta Lukas. När jag hade slutat jobba åkte vi till Earl's Court för middag på en mysig liten fransk restaurang som jag hittade med mormor och Alf. Den ligger på en pytteliten gata och är inte alls lätt att hitta men nästan alltid fullbokad. Igår hade vi tur och behövde bara vänta 10 min. Maten är jätte god plus att det är ganska billigt så det känns väldigt som det perfekta stället för en middag.

Idag gick jag och Siri direkt till parken när vi hade lämnat Lukas, vilket innebar att vi hade lekt med varenda sak flera gånger om vid kvart i tio. Så efter en lång omväg var vi hemma redan halv elva, alldeles för tidigt för lunch. Så jag och Siri satte igång att sortera alla leksakerna samtidigt som vi lyssnade på Astrid Lindgren sånger, ganska mysigt faktiskt. Simone kom och åt lunch med oss och när Siri hade sovit var det bara att plocka upp Lukas på skolan, leka i närmsta parken och äta middag (utan Simone till Lukas förtret). Nu på kvällen har vi varit och kollat på ett rum till Simone som faktiskt verkar jätte bra, så nu är det bara att hålla tummarna.

Det som varit lite jobbigt är att vi båda två har haft en del beslutsångest. Eller jag har haft ångest, Simone har nog mest behövt ta beslut. Hennes är ju ganska stort, hon måste bestämma om hon vill bo här eller inte. Jag har bara behövt bestämma om jag ska ta någon kurs de närmsta tre månaderna eller inte men jag har ändå haft värsta ångesten. Jag tror nästan att jag är bättre på att ta stora beslut än små. Eller åtminstone känns det inte så konstigt att fundera lite när det gäller stora beslut, men idag stod jag liksom i tio minuter och försökte bestämma vilken färg jag skulle köpa på en kopp. När det handlade om att flytta till London så gjorde jag det liksom bara, visst funderade jag en hel del men jag hade inte så mycket ångest. Vad tror ni det här kan bero på? Borde jag söka hjälp? Hur som helst så bestämde jag mig för att inte ta någon kurs förrän i november. Jag blev bara stressad av tanken och ingen av dem kurser jag ville ta börjar nu i alla fall. Istället har jag tänkt köpa gymkort och komma igång med träningen lite.

Okej, nu kan vi i alla fall konstatera att jag är världssämst på att skriva korta inlägg. Men det här är mitt sätt att reflektera och oftast flyter det bara på. Nu måste jag i alla fall sova för som vanligt flyger tiden iväg. Saknar er alla därhemma!

xxx

Kommentarer
Postat av: Amanda

Om det kan vara till någon glädje så är jag precis likadan! Så du är inte ensam om detta tillstånd! Och jag gillar dina långa inöägg då känns det lite iallafall som att det var våren igen och vi hängde i lekparken varje dag! Miss you

2011-09-15 @ 10:41:32
Postat av: mormor

Angående beslutsångest: Är det så att man valt rätt så blir allt bra och har du valt fel så kan man för det mesta ändra sig och välja en annan väg i livet. Ofta kan man ändå lära sig något på vägen till det som känns mer rätt. Tror det blir lättare och lättare att välja när man blir äldre så du har något att se fram emot. Vad blev det för färg på koppen ? Kram mormor

2011-09-15 @ 18:11:07
Postat av: Paula

Jag är mycket glad åt att du skriver långa inlägg, för då får jag vara mer delaktig i ditt London-liv! Dessutom är du ju riktigt rolig - vem har du fått det ifrån?

Ser fram emot att höra vad ni båda beslutat er för (alltså koppen respektive livet-de-närmaste-tiden).

Och så tror jag hjälpen är att känna efter vilket av besluten som känns mest rätt, och sedan våga välja, även om det blir fel.

Puss,

mamman

2011-09-15 @ 22:58:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0