Krimskrams och citronträd

I lördags hade jag en riktig lugn dag, vilket var väldigt välbehövligt. Jag och Simone sov länge, låg kvar i sängen ett tag, åt en ordentlig frukost och tog sen tillslut bussen till Fulham Broadway.


Vi började med att gå runt i lite olika små konstiga affärer. Mest var det affärer som sålde massa billigt krimskrams men det fanns också en och annan "myrorna" och små fruktstånd där jag köpte nektariner.


Efter ett tag kände vi att det var dags för någon slags lunch/middag och hittade moosh.


Där inne var det väldigt mysigt med både ett citronträd och gräsmatta, visserligen inte äkta, men ändå.


Dessutom var allt ekologiskt, vilket jag ju tycker om. Jag åt en macka med getost och grillade grönsaker, och så hemmagjorda chips till det.


Jag hade gärna suttit kvar länge för utanför var det regnigt och ruggigt men vi var tvungna att bege hos eftersom Simone skulle sitta barnvakt åt en familj i närheten.


Jag bestämde mig för att promenera hem vilket visade sig vara ett riktigt bra beslut eftersom regnet upphörde och solen kikade fram. Och ni vet ju vad det betyder, regnbåge!


På andra sidan Wandsworth Bridge var utsikten ännu vackrare.

Kvällen spenderade jag hos Therese, vi tittade på barnfilm, åt varma mackor och ballerina kakor från IKEA, väldigt mysigt. Just nu sitter jag och lyssnar på Timbuktus senaste skiva och tänker att jag borde gå och sova, vilket innebär att ni igen får veta vad som hänt idag imorgon.

xxx

Kommentarer
Postat av: Louise

Åh, vilka underbart vackra bilder! :) Och moosh såg riktigt mysigt ut!

2011-09-19 @ 08:05:04
URL: http://louieouie.blogg.se/
Postat av: Paula

Jag vill också vara i London och fika på eko-caféer! Å andra sidan har jag precis fikat på eko-café med din mormor i Lomma, det är väl nästan lika häftigt?

Puss,

mamman

2011-09-19 @ 16:42:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0