Londonbopoäng och en kopp kaffe bland fina hus

För er som undrade så valde jag en svart kopp, stod mellan den och en röd. Egentligen var det viktiga att den var stor och inte vilken färg, här finns nämligen bara pyttekoppar och när jag dricker te så har jag gärna en lite större.

Så, då har vi rett ut det, då kan jag ju berätta lite om det vi hunnit göra än så länge under helgen. Igår tog vi oss in till Oxford street vilket jag nuförtiden bara gör i extremt nödfall eller när jag har besök. Precis som att man kan få vuxenpoäng så ger nog det här mig "londonbopoäng", jag tycker nämligen inte alls om att gå på Oxford street som alla turister utan föredrar att shoppa på andra ställen. Men nu ville ju Simone in dit och dessutom var det fredag vilket i alla fall är lite bättre än en lördag. Här kommer lite bilder.


En av anledningarna till att jag också ville in till oxford street var att Monki precis kommit till Selfridges.


Nu tror jag minsann att vi har allt här borta för det var nog den affären jag saknade mest från Sverige.


När vi hade fått nog av Oxford street kaoset så gick vi ner i Soho och Beyond Retro.


Sen gick vi bort till Neal's yard för att se på dem fina husen och ta en kopp kaffe.


Simone njöt för fulla drag i solen.


Pia hängde också med, fast hon tycker lika illa om Oxford street som jag gör.


På väg hem gick vi förbi café 44, så till och med det har vi här! Dessutom var det till salu, jag och Simone funderar lite på att köpa det, vad tycker ni? Kunde ju vara lite roligt att ha sitt eget café 44.


På kvällen gjorde jag och Simone oss iordning och mötte upp Therese, Camilla och Elin för utgång i Clapham.

Nu har Simone kommit hem från barnvaktning och jag är trött, så vad vi har gjort idag får ni veta imorgon. xxx

Kommentarer
Postat av: erika

köp det! jag kan arbeta ideellt där :D och ni kan sälja t-tröjor som jag har tryckt :D



puss

2011-09-18 @ 18:28:16
URL: http://type.devote.se
Postat av: Farmor

Det är underbart att höra om allt du gör, fixar, upplever, tar ansvar för ...

Snart kommer Beata, som längtar (förstås) och farfar och jag för att få en liten del av ditt liv. Tusen rymdkramar till dess de blir äkta.

Längtar

Farmor

2011-09-18 @ 20:44:59
Postat av: Louise

Vilka vackra vänner jag har :) Saknar! <3

2011-09-18 @ 22:07:49
URL: http://louieouie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0