Födelsedag, kökssaker och lingondricka

Är det en vanlig dag? Nej det är ingen vanlig dag för det är Siris födelsedag! Hurra hurra hurra! Idag fyller min pluttunge 2 år och när jag tänker på det så märker jag verkligen att hon är äldre. Hon pratar mycket mer, är kanske lite större och har mycket flera egna åsikter än när jag först började ta hand om henne för ett halvår sedan.

Dagen började väl inte sådär jätte bra. Stackars Siri åt bara chokladtårta till frukost vilket gjorde att delar av det hostades upp igen precis efter att vi lämnat Lukas på skolan. Hon verkade dock helt oberörd, lite förvånad kanske, men ville mest att jag skulle torka bort kladdet på hennes fingrar. Så när jag torkat bort allt så gick vi, som tidigare planerat, och tog en fika på Costa. Men såklart skippade vi sockret och tog en fika bestående av en grillad macka som hon glatt åt. Tänkte att det kunde vara bra att få i henne något nyttigare. Resten av dagen stannade vi hemma och lekte med hennes nya kök och docksäng som hon var alldeles överlycklig över. En snabb runda hann vi i parken också när vi hämtat Lukas i skolan. När jag slutat jobba så gick jag ner till King George's park och mötte upp Simone som var världens gulligaste och hade fixat middag till oss båda. Så vi satt på en bänk i parken, åt, pratade och njöt av att det i alla fall var någorlunda varmt och soligt.

Resten av veckan har varit ungefär som vanligt på jobbfronten. Igår hade jag Simone över på middag efter jobbet, vi skypade med Anna och planerade lite london/bryssel resor. I måndags åkte vi (alltså jag och Simone såklart) till IKEA när jag hade slutat. Vi åt middag, handlade lite nödvändigheter, handlade lite efterlängtad svensk mat och skrattade länge åt absolut ingenting. Eller det där sista var nog mest jag som gjorde. Det började med att jag smsade med Nathalie om presenter till Siri och min mobil gjorde om "kökssaker" till "könsdelar". Efter det kunde jag liksom inte sluta skratta, tror tröttheten tog över lite. Tur att jag såg att mobilen bytte ord, kanske inte så lämpligt att skriva "Nu har jag hittat lite könsdelar till Siri", låter lite makabert.

Hur som helst, nu ska jag sova, för som vanligt bloggar jag alldeles för sent. xxx


Nere vid kassorna på IKEA hade den en vägg med stockholm på, jag bokstavligt talat rusade fram, finafina stockholm som jag saknar så!

Simone med en mjukglass för fem spänn.


Själv köpte jag lingondricka och kanelbulle, inte direkt en vanlig fika här borta i London och just därför så otroligt mycket godare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0