Broar, rosa kalas och tre små tavlor

Söndag och bloggdags, känns lite som en tradition att skriva om helgen på söndagkvällen. Jag har oftast inte riktigt tid under själva helgen.

I torsdags åkte jag och Simone till London Bridge för att gå på gratis utomhus bio på The Scoop. Tyvärr kom vi inte dit förrän precis när den skulle börja och då var det såklart fullt. Men vi fick en ganska trevlig kväll i alla fall. Vi köpte varsin chailatte respektive youghurtglass och promenerade längs themsen bort till waterloo. Det var verkligen otroligt vackert att gå runt där när mörkret hade fallit. Även om jag gått precis samma väg flera gånger förut så känns det som en helt annan plats kvällstid.

En vacker byggnad vi gick förbi


Tower Bridge


London Bridge


Millenium Bridge

I fredags tog jag det jätte lugnt på morgonen. Det har också blivit lite av en tradition, det är så skönt att ha lägenheten för sig själv. Så småningom tog jag dock bussen bort till Clapham Common och träffade Pia och hennes vän Georgia. Vi satt i gräset och pratade lite, drack kaffe och åt chokladkaka och promenerade sedan bort till Wandsworth common. Georgia skulle hem och jobba men jag och Pia slog oss ner även där och bara låg i gräset och njöt av solen. Jag blev tillslut lite rastlös, jag tror jag har svårt att göra ingenting nuförtiden, så jag promenerade hemåt och mötte upp Simone. Vi fixade lite middag och sen tog vi oss iväg till den lokala puben som har en helt underbar trädgård med ljusslingor och hängmatta. Efter varsitt glas vin gick vi till bion och såg Friends with Benefits. Bion är också ganska lokal, jag har i stort sett allt 5 minuter från min lägenhet nuförtiden. Lite skillnad från hemma där det tar en halvtimma till närmsta mataffär.

Wandsworth common


Grand Union

I lördags var jag lite effektivare på morgonen. Jag städade lägenheten, stack ut på en kort joggingrunda och gick sen bort till familjen för Siris födelsedags kalas. Pluttan hade varit lite sjuk så det var bara en familj som vågade sig dit, och så jag och deras farmor. Siri fick massa paket, vi drack te och sen lite vin, åt tårta och pratade. Fast barnen sprang förstås mest runt och lekte. Efter ett par timmar sa jag tack och adjö och promenerade bort och hämtade Simone oss henne. Vi gick sedan bort till mig tillsammans, åt lite middag och gjorde oss iordning för kvällen. Mycket senare än vi hade tänkt oss åkte vi sen bort till Wimbledon. Där hann vi med ett glas vin tillsammans med Kristina och hennes vänner (hon är en estnisk au pair som jag har träffat på Lukas skola) innan vi skyndade oss iväg till Clapham Junction och Grand. Där mötte vi upp Georgia och sen spenderade vi resten av kvällen med att dansa och prata med massa olika konstiga människor. Bland annat pratade jag med en kille som gör leksakerna till en tidning som Lukas brukar köpa, otippat? Vid tre tiden begav vi oss hemåt igen, jag barfota sista biten. Innan vi kom hem hann vi dock med två goda gärningar. Först hjälpte vi en stackars tjej som missat sista tåget till Victoria där hon skulle ta en buss till sitt flyg. Vi sa åt henne att ta samma buss som oss och sen visade vi henne var 44an till Victoria gick, jag hoppas verkligen att hon hann. Sen gav vi 60p till en kvinna som behövde ringa sin syster eftersom hon var utelåst.

Siris väldigt rosa kalas

Idag (söndag) visade jag Simone Brick Lane. Jag åt världens godaste falafel och sen gick vi runt och kollade på alla roliga saker som går att köpa där. Jag slog till på tre små tavlor av Banksy som jag har tänkt köpa med mig hem, medan Simone gick därifrån med en väska, två planscher och en polaroid kamera. Mycket fattigare men oj så mycket lyckligare hon var. Nu ikväll hade jag massa planer på saker jag skulle göra och som vanligt har jag inte gjort det och klockan är alldeles för mycket. Däremot har jag fått prata med fina Louise, vilket var alldeles för länge sen, och det var mycket viktigare än allt annat jag skulle göra.

Old Spitafields Market


Sunday up Market i Brick Lane


Konstverk av löv

xxx

Kommentarer
Postat av: Paula

Hej älskling, det blir november för vår del, men jag har inte lyckats boka än, har hållit på och försökt i timmar men får inte ihop det och har gett upp för det har blivit för sent på natten. Du vet ju hur det är...

Vi undrar om du vill att vi tillsammans åker till Bryssel eller Amsterdam eller Paris eller så på vägen till, eller snarare ifrån, London?

Puss,

mamman

2011-09-26 @ 21:25:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0