Flytta, provsmaka och värmas av en hund

Nu har det gått nästan en vecka sen jag uppdaterade senast och det har hänt en hel del. Framförallt har jag ju flyttat in i mitt nya rum. Jag flyttade hit i förrgår och packade upp det mesta, igår var jag på IKEA och handlade en spegel och ett tvättställ och idag har jag packat upp det sista och gjort iordning. Nu ska jag bara få upp lite saker på väggarna för än så länge känns det väldigt tomt där. Jag har inte pratat så mycket med mina flatmates, vi går om varandra för det mesta. Tror nog att det kommer fungera bra men att vi kanske inte kommer umgås så mycket.

Nästan hela helgen hann ju flyta förbi innan jag flyttade, så här kommer lite foton från allt vad jag gjorde.

I lördags var jag och Pia (det är hon som står och vinkar) på Borough Market och åt lunch. Det är verkligen ett av mina favoritställen här i london, älskar att gå runt och provsmaka på alla hemmagjorda marmelader och ekologiska olivoljor.


Vi köpte varsin färskpressad äppeljuice och tog ett provsmaksvarv efter lunchen och köpte sedan kaffe, en gigantisk muffins och en megagod brownie att dela på.


När vi fått nog av folkträngseln på marknaden och dessutom var proppmätta promenerade vi över floden och letade bussar mot Hyde Park.


Det tog ett tag innan vi hittade nån passande buss men däremot såg vi massor av bröllopsbussar. Sammanlagt såg vi 8 stycken under dagen. Är det extra bra att gifta sig tredje september av nån anledning?


Bussen vi till sist hittade gick igenom i stort sett hela city och passerade bland annat St Pauls Cathedral.


Vi hamnade i Paddington, men inom 10 minuter hade vi traskat ner till Kensington Gardens.


Där var det riktigt höstigt och vackert.


Hyde Park/Kensington Gardens är så stort att landskapen ser helt olika ut från del till del.


Anledningen till att vi åkt bort till Hyde Park var att jag ville se "The Pavillion" eftersom Nathalie och Julian tyckte att det var något som borde stå på min "To-do-in-London" lista. De har en ny paviljong varje sommar och varje gång är det en ny arkitekt som aldrig tidigare gjort något i England.


Jag var inte riktigt så imponerad som jag borde varit, det var liksom en svart låda med blommor i mitten, intressant?!


Vi gick också förbi Albert Memorial som jag aldrig tidigare sett.


På kvällen hade jag och Pia filmkväll hos henne, familjen hon jobbar och bor hos var bortresta. De hade en söt liten hund som låg och värmde mig hela natten (enda problemet var att jag redan var jätte varm).


På morgonen gick vi och åt frukost på Bertie and Boo och hoppade sen på närmsta buss.


Vi hamnade vid Elephant and Castle som har såna här söta skyltar till tunnelbanan.


Därifrån promenerade vi bort mot Waterloo. Jag gillar att promenera här i London, jag hittar alltid något nytt och mysigt ställe.


I waterloo åt vi lunch och sen var det dags för mig att åka hem och packa.

Nu måste jag sova men nästa gång ska jag försöka lägga upp en bild på mitt rum. Sov sött!
xxx

Kommentarer
Postat av: Paula

Äntligen! :) lite uppdatering för oss som inte har facebook (just det, jag kanske var ensam om det, ja...). Här är också höstigt, dvs regnet vräker ned, och jag letar efter en glimt mellan molnen så jag kan sticka ut och springa. Senare ska jag laga mat och baka äppelpaj till matlaget, hade jag tänkt.

Puss på dig,

mamman

2011-09-07 @ 11:50:52
Postat av: Linnea

Gosh du gör så mkt på helgerna du, allt dedär verkade supermysigt! Vad skönt att flytten gått bra! Ja jag vill

Gärna se bilder! Ta hand om dig fina du! Puss!

2011-09-07 @ 15:25:18
Postat av: mormor

Så många fina bilder du hinner skicka, här börjar också bli höst.Det är kul att se bilder av alla intressanta maträtter och frukostar ni äter. Kram mormor

2011-09-07 @ 15:32:33
Postat av: Helene

Saknar dig och London!! När kommer du till Sverige nästa gång? Vi missade ju varandra sist!

2011-09-07 @ 17:43:48
URL: http://hemmahelene.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0