"Very important", bollbad och bullerbyn

Barnvakt idag igen, tredje onsdagen i rad. Men det gör mig inte så mycket, jag sitter och skypar med Erika, det var länge sen så det är väldigt mysigt. Det tog ganska lång tid innan barnen somnade, Siri skrek i högan sky när jag inte var i rummet och Lukas försökte in i det sista hålla mig kvar i rummet genom att säga "Katinka, can I tell you something, it's very important", samtidigt som hans ögonlock nästan föll ihop. Vi har haft en ganska skön vecka även om vädret har varit jätte tråkigt.

I måndags hade Lukas klasskamrater födelsedagskalas på en jätte stor "playzone" i Fulham. Där fanns en gigantiskt klätterställning med ruschkannor och bollbad. Lukas försvann snabbt som bara den och kom tillbaka helt genomsvettig och knallröd. Jag och Siri höll oss inne på 0-2 års området där hon simmade runt bland bollarna. Det som var bra var att när vi sen kom tillbaka framemot eftermiddagen så var Lukas helt slutkörd och därför väldigt lugn resten av dagen.

I tisdags (igår) var det både regnigt, blåsigt och kallt. Vi tog oss ändå ut någon timma, regnkläder från topp till tå, hämtade tvätten på drycleaning och sen till lekparken. Resten av dagen spenderade vi inne med varm choklad, pyssel, legobygge och Barnen i bullerbyn på dvd.

Idag (onsdag) har vi i alla fall haft lite sol. På förmiddagen var vi i biblioteket, tog en fika på Café Nero och lekte i lekparken. Efter lunch och vila var vi lite kort i lilla parkleken men ganska snart började det regna så vi gick till affären och köpte smör, äppeljuice, hushållspapper och en tidning som Lukas tjatade till sig. Sen gick vi hem och gjorde chokladbollar och middag.

Imorgon börjar Lukas skolan, så jag och Siri blir själva om dagarna igen. Det känns ganska skönt även om vi båda två säkert kommer sakna hans sällskap litegrann om dagarna. Men jag tror att det är bra för honom, han behöver stimulansen som skolan ger för att inte få alldeles för mycket energi.

Nu är klockan ganska mycket, ännu mer i Sverige, så jag hoppas att ni alla sover gott därhemma.
xxx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0