We wanted to be the sky

Tro det eller ej, men jag ligger faktiskt redan i sängen, trots att klockan bara är 21.20 här. Men det har sina förklaringar, för det första är jag supertrött efter att ha stått upp nästan hela dagen men framförallt ska jag upp kl 06.15 imorgon för att möta Simone på St Pancras vid 07.56. Frukost får bli efteråt på något mysigt café.

Dagen har varit helt underbar, som jag skrev imorse har jag varit på Shakespeare's globe idag och sett Much ado about nothing. Den var otroligt bra, verkligen värd att stå tre timmar för! Dessutom känns den som en väldigt fin upplevelse att ha sett teater som den spelades på Shakespeare's tid, även om det från och till var lite svårt att förstå dem. Efter teatern gick jag och Pia till Borough Market en snabbis innan de skulle stänga, jag köpte ett bröd, getost och "felformad" choklad, allt för under 10 pund, och då är det inte den vanliga supermarket maten. Vi åt också middag, veggieburgers med sallad. Borough Market är nog nästan min favorit marknad här i London, trots att den inte har några kläder eller saker. Jag älskar att gå runt och provsmaka allt och köpa god och nyttig mat. Här kommer bilderna för dagen:


"We wanted to be the sky" - Southbank, London


Shakespeare's globe inifrån! Hur häftigt är inte det?! Har i och för sig varit inne i den förut...


Pia var i alla fall fascinerad.


Och jag var mest glad. Under pjäsen fick jag ju inte ta några bilder tyvärr. Det här är innan den började när vi satt och vilade fötterna "på förhand".

Nu ska jag kolla på "The break-up" och sen sova så jag inte är heltrött imorgon när jag får finbesök. xxx

Kommentarer
Postat av: erika

vilken fin bild på dig! ser så himla glad ju!

2011-09-11 @ 18:00:17
URL: http://type.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0