Tyska telefonsamtal och äppelbitar

Nu har jag lite små panik och är jag ganska irriterad. Idag när Siri låg och sov så ringde jag till Bahn. Först ringde jag till det engelska huvudkontoret men där kunde de inte påverka internetbokningar. Så då fick jag ringa till online servicen i tyskland istället. Första gången jag ringde bad dem mig att ringa tillbaka inom en timma eftersom deras system låg nere. Andra gången jag ringde så kunde de hitta bokningen men däremot inte skicka mig några nya biljetter. För att skicka biljetterna så måste de gamla komma tillbaka på posten, de kunde inte skriva ut några nya och inte ändra till telefonbiljetter eller internetbiljetter eller något annat. Och eftersom biljetterna troligen inte hinner tillbaka så var deras förslag att jag köper nya biljetter och skickar in något papper om att få tillbaka pengarna för dem andra. Resan är alltså betald och klar, det är bara de där små pappersbitarna som saknas, men utan de så får jag inte resa.

Helene, jag såg din kommentar om att Bahn brukar vara schyssta med det där, hur gjorde du för att få dem att vara det?!? (Och det är klart att vi ska ses!) Jag har tänkt att jag ska försöka ringa tillbaka imorgon igen och vara lite hårdare. Det kunde ju lika gärna vara så att de försvunnit i posten och det är ju inte direkt så att två skulle kunna åka på samma biljett i alla fall, de har ju mitt namn! Jag var helt säker på att det skulle vara hur lätt som helst att ordna, så nu är jag rätt sur på Bahn och ännu mer stressad.

Dagens positiva var i alla fall att det har varit strålande sol och jätte varmt hela dagen. På förmiddagen satt jag och Siri i Wandsworth common och åt äppelbitar och lyssnade på Veronica maggio, det är vid såna tillfällen jag inser vilket otroligt underbart jobb jag har!

xxx

Kommentarer
Postat av: Helene

Whaaat?! Jobbigt läge! Vi mailade och allting löste sig smidigt - vi kunde skicka tillbaka biljetterna i efterhand... De kanske slutat med det eller så handlar det om vem som svarar vilket isåfall är sämst. Hoppas verkligen att det löser sig! Håller tummarna!

2011-05-26 @ 16:28:27
URL: http://hemmahelene.blogspot.com/
Postat av: Louise

Gud vad jobbigt gumman! :( Jag hoppas verkligen att allting löser sig! :O

Och sommarjobbet jag sökt är inte i london, hehe :P Det är på Premo, som tidningsbud.

2011-05-27 @ 12:39:44
URL: http://louieouie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0